Kto jest Twoim ulubionym autorem?

Alerty DZP.

System obsługi list refundacyjnych (SOLR)

03.01.2017

Autorzy:
Michał Czarnuch
Marcin Pieklak

1 stycznia 2017 r. w życie weszły przepisy dotyczące Systemu Obsługi List Refundacyjnych („SOLR”). Zgodnie z definicją zawartą w ustawie o systemie informacji w ochronie zdrowia, SOLR jest systemem teleinformatycznym, w którym przetwarzane są dane niezbędne do wydania decyzji o objęciu refundacją.

Za pośrednictwem SOLR składane są wnioski refundacyjne oraz załączniki, a także przekazywane pisma Ministra Zdrowia oraz wnioskodawców. SOLR ma umożliwić także przeprowadzanie symulacji w zakresie kształtowania grup limitowych oraz generowania wykazów refundacyjnych. 

Do 31 grudnia 2017 r. wnioskodawcy będą mogli składać wnioski zarówno w formie papierowej, jak i w formie elektronicznej za pośrednictwem SOLR. Natomiast od 1 stycznia 2018 r. procedura refundacyjna będzie prowadzona wyłącznie elektronicznie.

Jednocześnie w przypadku braku dostępu do SOLR wynikającego z awarii systemu lub działania siły wyższej możliwe jest złożenie wniosków w postaci papierowej.

Pełną treść alertu znajdą Państwo w załączonym PDF.