Co słychać w DZP?

Nasze aktualne projekty.

Pureprofile przejmuje Sparc Media przy wsparciu DZP

31.07.2015

Kancelaria Domański Zakrzewski Palinka doradzała Pureprofile, firmie badawczej działającej w obszarze marketingu online, przy nabyciu Sparc Media – międzynarodowej agencji reklamy online i Trading Desk. DZP koordynowało transakcję w Polsce, która zakończyła się 23 lipca kupnem 100% udziałów w Sparc Media sp. z o.o.

Celem zabezpieczenia finansowania globalnego przejęcia Sparc Media i dalszego rozwoju na rynkach globalnych, Pureprofile zdecydowało się na publiczną ofertę akcji na australijskiej giełdzie papierów wartościowych (ASX). Spółka planuje uzyskać w ten sposób 12.1 mln dolarów, co umożliwi spółce dalszą ekspansję i rozwój oferty o usługi tzw. programmatic advertising.

Sparc Media została założona w 2004 r. i jest niezależną agencją reklamy online i Trading Desk, specjalizującą się głównie w automatycznym zakupie mediów w internecie w kanałach display, social, mobile, video, rich media. Firma ma swoje siedziby w Australii, Nowej Zelandii, Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Indiach oraz w Polsce. Pureprofile powstała w Australii w 2002 r. i z czasem  skutecznie wyparła telefoniczne badania rynku poprzez wprowadzenie internetowych badań. Od 2002 r. przeprowadziła ponad 300 mln kwestionariuszy online.

Transakcję prowadził Marcin Kuliński z Praktyki Prawa Spółek, Fuzji i Przejęć, który nadzorował sprzedaż udziałów, przygotowanie dokumentacji i negocjowanie samej transakcji.