Gdzie znajdę przystępnie podane, różnorodne informacje prawne?

Centrum prasowe DZP.

Wesprzeć branżę kosmetyczną

30.03.2016

Autorzy:
Dr Anna Partyka-Opiela
Maciej Żelewski

Program promocji branży przemysłu kosmetycznego zakończył się 31 marca 2015 r.– czy będzie kontynuowany? Przedstawiamy dokonania programu, perspektywy kontynuacji i plany ministerstwa.

Jest marzec 2012 r., polscy himalaiści, Adam Bielecki i Janusz Gołąb, dokonują pierwszego zimowego wejścia na Gaszerbrum I (8068 m n.p.m.), tymczasem w Warszawie zapadają decyzje, które w swojej doniosłości sięgną również chińskich prowincji. Wejście na szczyt ma być szybkie – zgodnie z planem powinno zająć trzy lata, źródłem finansowania będzie budżet Ministerstwa Gospodarki oraz Unii Europejskiej. Swój początek ma „Branżowy projekt promocji branży przemysłu komsetycznego" – swoisty ośmiotysięcznik dla polskiego przemysłu kosmetycznego. Projekt jest jednym z 15 branżowych programów promocji prowadzonych przez Ministerstwo Gospodarki. Dzięki wsparciu wybranych polskich branż na całym świecie promowana ma być polska gospodarka.

Na wsparcie branży kosmetycznej przeznaczone zostanie dziewięć mln zł. Założenia są ambitne: "Celem programu jest wykreowanie nowych, polskich silnych marek, które rozpoznawalne będą na świecie i kojarzone przez to z krajem pochodzenia.
Projekt zakłada zaangażowanie potencjału produktowego krajowych producentów i usługodawców do wykreowania polskich
„specjalności eksportowych” tworzących nową markę „Polska”. Zaistnienie na rynkach zagranicznych polskich specjalności
eksportowych możliwe będzie dzięki stworzeniu przedsiębiorcom możliwości do zaplanowanej w czasie promocji ich produktów
i usług za granicą”. Najważniejszym założeniem programu jest jednak mechanizm pozwalający na zwrot rzędu 75% kosztów
przypadających na polskie firmy kosmetyczne. Dofinansowanie udziału w programie pozwala urealnić partycypację polskich przedsiębiorstw w projekcie.

Pełna treść artykułu jest dostępna w załączonym PDF.

Źródło: Chemia i Biznes. Rynek kosmetyczny i chemii gospodarczej, 1/2016