Gdzie znajdę przystępnie podane, różnorodne informacje prawne?

Centrum prasowe DZP.

Reklama chipsów w szkole zabroniona, ale przed wejściem do niej już nie

01.09.2015

Autorzy:
Michał Tracz

Niektórych produktów nie będzie można promować i dystrybuować na terenie samej placówki. Jednak przepisy nie zabraniają robić tego na billboardach albo w okolicznych sklepach.

Z początkiem roku szkolnego część produktów spożywczych musi zniknąć ze stołówek i sklepików szkolnych oraz z przedszkoli. Wszystko to w związku z wejściem w życie nowych zasad dotyczących dopuszczalnych kategorii produktów i innych wymagań dla żywności dostępnej w jednostkach systemu oświaty (ustawa o bezpieczeństwie żywności
i żywienia z 25 sierpnia 2006 r.;t.j. Dz.U. z 2015 r. poz. 594 – w szczególności dział IIa „Środki spożywcze oraz żywienie dzieci
i młodzieży w jednostkach systemu
oświaty”). Nowe przepisy wpłyną nie tylko na sprzedaż, lecz także na promocję i reklamę żywności. Mogą również pośrednio wpłynąć na działania o charakterze edukacyjnym w szkołach i przedszkolach prowadzonych lub wspieranych przez np. producentów produktów. Akcje edukacyjne należy uznać za nadal dozwolone, ale firmy organizujące takie działania będą musiały przeprowadzić analizę prawną i dokonać ewentualnych modyfikacji, aby wyłączyć ryzyko prowadzenia marketingu środków spożywczych, które są niedozwolone w szkołach i przedszkolach.

Pełna treść artykułu dostępna w załączonym pliku PDF.

Źródło: Dziennik Gazeta Prawna, 1 września 2015