Gdzie znajdę przystępnie podane, różnorodne informacje prawne?

Centrum prasowe DZP.

FRSiH: Większość firm rodzinnych nie realizuje swojego podstawowego celu: trwania

19.10.2014

Autorzy:
Piotr Andrzejczak

Statystyki wskazują, że firmy rodzinne są tą grupą, która ma najtrudniej, jeśli chodzi o przetrwanie. W trzecim pokoleniu zostaje na rynku tylko 20 proc. firm rodzinnych. To jest dziwne. Z jednej strony podstawowym celem w firmach rodzinnych jest trwanie, a nie zysk, a z drugiej - ten cel jest nierealizowany w zdecydowanej większości przypadków - mówił podczas VII Forum Rynku Spożywczego i Handlu Piotr Andrzejczak, partner w Kancelarii Prawnej DZP.

W jego opinii powodem takiego stanu rzeczy jest fakt, że umiejętności do prowadzenia biznesu się nie dziedziczy, a więc nie da się zagwarantować prostej sukcesji w ramach rodziny. Jak przekonywał Andrzejczak, potrzebne jest zarówno trochę szczęścia, jak i wola dwóch stron.

Podczas debaty na temat firm rodzinnych Andrzejczak zwrócił uwagę na to, że planowanie sukcesji powinno być rozpoczynane jak najwcześniej.

Sukcesja dzieje się bardzo powoli. Wymaga wielu lat wzajemnej współpracy, poznawania się i wprowadzania powoli tych, którzy mają po nas przejąć pałeczkę, w codzienną działalność firmy. Jestem przekonany, że ten wzorzec jest wzorcem najlepszym. Tam, gdzie pokolenia współpracowały w jednej firmie, tak sukcesja albo już się dzieje, albo wkrótce się wydarzy. Wyjątki potwierdzają regułę. Pojawiają się przykłady tych, którzy nagle gdzieś wrócili z daleka, przejęli firmę i ją z sukcesem prowadzą, jednakże uważam, że jest to raczej sytuacja wyjątkowa - mówił partner w DZP.

Źródło: portalspozywczy.pl, 18 października 2014

Całość artykułu dostępna pod linkiem: http://www.portalspozywczy.pl/it/wiadomosci/frsih-wiekszosc-firm-rodzinnych-nie-realizuje-swojego-podstawowego-celu-trwania,106677.html