Gdzie znajdę przystępnie podane, różnorodne informacje prawne?

Centrum prasowe DZP.

Gamblifikacja gier komputerowych, społecznościowych – perspektywa prawnika

11.11.2013

Autorzy:
Dr Aleksandra Auleytner
Jakub Kubalski

Model biznesowy free-to-play, w którym użytkownicy nie uiszczają wstępnej opłaty za możliwość grania w grę, jest coraz częściej stosowany w grach komputerowych.

Niewątpliwą zaletą takiego modelu jest możliwość zaangażowania wielkiej liczby graczy, z racji braku, przynajmniej początkowo, jakiejkolwiek wejściowej bariery finansowej. Producenci i wydawcy wykorzystujący ten model biznesowy zakładają, iż ich inwestycja w produkcję i wydanie gry zwróci się pod postacią przychodów z wyświetlanych reklam, sprzedaży przedmiotów, poziomów, lub wirtualnej waluty. W celu maksymalizacji tych inwestycji, producenci gier wprowadzają lub też opierają swoje gry free-to-play o element losowy. Pojęcie gamblifikacji powstało dla potrzeby opisania tego zjawiska – wzmożonego przedstawiania, promowania
i wdrażania elementów losowych w mechanikę gier komputerowych oraz społecznościowych.

Całość artykułu dostępna w załączonym pliku PDF