Gdzie znajdę przystępnie podane, różnorodne informacje prawne?

Centrum prasowe DZP.

Ograniczenia w reklamie kosmetyków – jak tworzyć oświadczenia o produkcie?

01.10.2013

Autorzy:
Tomasz Kaczyński
Maciej Żelewski

W przeddzień wejścia w życie przepisów Rozporządzenia 1223/2009, Komisja Europejska wydała dwa dokumenty, które doprecyzowują przepisy dotyczące reklamowania i przedstawiania produktów kosmetycznych. Uregulowania Rozporządzenia 655/2013 (dalej Rozporządzenie), które określają wspólne kryteria dotyczące uzasadniania oświadczeń stosowanych w związku z produktami kosmetycznymi, nawet jeżeli na pierwszy rzut oka wydają się oczywiste, w praktyce stanowią zestaw wytycznych, które zmienią sposób w jaki zarówno producenci, jak i dystrybutorzy będą musieli budować swoje strategie reklamowe.

Zgodnie z Artykułem 20 Rozporządzenia oznakowanie produktów (obejmujące m.in. tekst, nazwy, znaki towarowe, obrazy oraz wszelkie inne znaki) nie może być wykorzystywane w sposób, który przypisuje produktom cechy lub funkcje, których nie posiadają. Krótko mówiąc, każdy przekaz marketingowy, wpływający na decyzję o zakupie produktu, musi spełniać wymogi podstawowych kryteriów z Rozporządzenia.

Źródło: Chemia i Biznes. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej, 03/2013

Całość artykułu dostępna w załączonym pliku PDF